Utan kontroll alls...

Ligger hemma och är sjukskriven denna vecka och även nästa.

Har opererat ett bråck i min mage som visade sig vara två och som kirurgen sa att det var ganska stort. Inte undra på att jag har haft ont i magen...

Har svårt att röra mig och kan inte lyfta något alls då det stramar som sjutton i såret. Det börjar bli lite långtråkigt då jag mår bra för övrigt. Kan bara ligga i sängen eller soffan och ta mig från A till B med lite möda.

Riktlinjerna för att vara sjuksriven efter en liknande operation är en vecka! Hur sjutton skall det gå till? Jag får inte lyfta tungt på fyra veckor.
Jag jobbar med barn så det lär bli en utmaning.
Läkaren sa att jag skulle vara hemma i två veckor men jag fick inget intyg, det ska jag få när jag tar bort stygnen i mitten på sjukvecka två.
Hmmm det går inte ihop med mitt kontrollbehov... tänk om jag inte får det där sjukintyget? Vad gör jag då? Jag nojjar mig och mår lite dåligt i psyket av det.

Livet kanske handlar om att släppa kontrollen lite....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0