Tid en bristvara?

Tid är en bristvara - det är jag inte ensam om att tycka.
Två nästan tonåringar (11 och 13 år) i familjen kräver sin tid.

Det pratas mycket om att småbarnstiden är hektisk. Jag vill nog påstå att de lite äldre barnen kräver ännu mer tid!

Kom igen när du efter en heltidsdag på jobbet ska fixa sjuts till träning, hjälpa med läxor, läsa lappar från skolan, planera in vem som skall följa med till tandläkaren som man måste gå till en gång i månaden för barnet har tandställning, handla och fixa och plocka undan efter middag, tvätta helst en maskin tvätt för att inte behöva tillbringa hela helgen i tvättstugan, ora sig lite för om de mår bra och klarar de målen i skolan? fixa matsäck till nästa dags utflykt med skolan och se ditt favorit pogram på tv (får man ens räkna in lite avslappningstid i soffan?)

Och ja, visst curlar vi med våra barn mer än vad våra föräldrar gjorde med oss men de kan inte ta bussen till träningen över halva stan själva.

De äldre barnen går heller inte och lägger sig efter Bolibompa utan de är uppe nästan lika länge som du själv. Glöm det där med lite egentid efter att barnen har somnat!

Jag har funderat på det här med tid och hur jag vill tillbringa mina timmar och minuter här i livet.

Just nu har jag kommit fram till att jag vill arbeta heltid, eftersom jag vill få ihop till en buffert för min framtid och har en dröm om att få bada i ett turkost hav någongång i livet . Jag vill också se om jag kan med smarta och enkla knep få tiden att räcka till mer utan att göra avkall på lönen.

Bloggen ska bli mitt nya projekt i hur man kan spara tid och pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0